سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 89781
کل یادداشتها ها : 162
خبر مایه


موزه استالین در گرجستان

قصد سفر به گرجستان را دارید؟ آیا تمایل به تماشای موزه ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی را دارید؟ما با ارائه این مقاله اطلاعات شما را برای سفر به مجموعه موزه استالین در گرجستان  افزایش خواهیم داد.


موزه استالین در گرجستان  (Gori Stalin Museum) از معروف ترین و شاخص ترین دیدنی های شهر گوری است که در بخش شمال غربی تفلیس واقع شده است.در شهرهای مختلف گرجستان دیدنی های متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها تاریخی بوده و برخی دیگر نیز از جاذبه های مدرن به شمار می آیند .گرجستان به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین داشتن فرهنگ های تقریبا یکسان مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته و سالانه تعدادی از هموطنانمان با گرفتن قیمت تور گرجستان این کشور را برای سفر خارجی خود بر می گزینند.

 


موزه استالین گرجستان

 

خصوصیات موزه استالین در گرجستان

موزه های گرجستان از جمله اماکنی هستند که گردشگران طی سفری که به این کشور دارند از آنان بازدید می کنند تا با گوشه ای از تاریخ پر رمز و راز گرجستان و یا زندگی شخصیت های بزرگ آن آشنا شوند.موزه استالین در گرجستان یکی از موزه های معرفی است که به زندگی ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی پرداخته است و اشیا باقی مانده از این شخص را به نمایش گذاشته اند.این موزه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی گرجستان مورد استقبال زیادی قرار گرفته و هر ساله گردشگران بسیاری در تور گرجستان ارزان از کشورهای مختلف چون ایران ، چین ، لهستان ، روسیه و ... از این مکان تاریخی  دیدن می کنند.

 


موزه استالین گرجستان
با اینکه مردم گرجستان خاطره خوشی از استالین ندارند ولی باز هم خانه این شخص مهم به یک موزه تبدیل شده و تمامی وسایل موجود در ان به خوبی حفظ و نگهداری شده است .

 

 


موزه استالین گرجستان

 

تاریخچه موزه استالین در گرجستان

موزه استالین در گرجستان دارای سه بخش است که در میدان مرکزی شهر گوری واقع شده.این موزه به طور رسمی در سال 1957 میلادی به ژوزف استالین اختصاص داده شد ولی با سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استقلال جنبش گرجستان ، این موزه در 1989 میلادی بسته شد ، ولی بعدها دوباره بازگشایی شد و به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شد.استالین زاده شهر گوری است و این شهر در ایالت شیدا کارتلی در فاصله 68 کیلومتری شمال غربی تفلیس واقع شده است.

 


موزه استالین گرجستان
 

اکثر گردشگران تور گرجستان شهر گوری را با نام استالین می شناسند.در این خانه آثار زیادی از استالین بر جای مانده است که از جمله این آثار می توان به تختی که بر آن می خوابید و وسایل شخصی و لباس های نظامی او به همراه پوتین هایش اشاره نمود . این موزه کلیه فعالیت های استالین را از جمله نامه نگاری ها و عکس ها و ... را در معرض عموم قرار داده است.

 

 


موزه استالین گرجستان

 

منبع

biyataberavim







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ